7 Temmuz 2008 Pazartesi

Yaban Domuzları Da Sezonu Açtı



"Bakarsan bağ, bakmazsan dağ olur" demiş atalarımız. Yani asma çubuklarını toprağa dikmekle bitmiyor iş. Bakımı ve büyütmesi var, terbiye sistemini oluşturması var, kış ve yaz budaması var, toprak işlemeler var, hastalık ve zararlılarla mücadelesi var. Var oğlu var yani... Bunların çoğu da bilinen şeylerdir zaten. Bir de bunların üstüne kuşlarla ve arılarla mücadele var. Arılar genellikle yazın sonunda biraz zarar yaparlar ve bu çoğu zaman ihmal edilebilir bir zarardır. Biz de önemsemiyoruz zaten. Fakat kuşlar, ilk olgunlaşan üzümleri arayıp bulup yiyerek başladıkları zararlarını daha sonra da devam ettiriyorlar. Hatta üzüm çeşitleri arasında da seçicidirler. Yani ağızlarının tadına da oldukça düşkünler. Şaraplık üzümler içinde en çok Merlot'u seviyorlar:) Daha sonra incir mevsimi gelip, incirler olgunlaştığında, onları da yemeye başladıkları için üzüme verdikleri zararları biraz azalır. Aslında üzümü yemelerine bişey demiyoruz. Laftan anlasalar diyeceğiz ki, "Buyrun bağın şu köşesindeki üzümler sizin olsun, yiyebilirsiniz. Yeter ki diğer bölümlerdeki salkımlara dokunmayın ve görüntülerini bozmayın" Ama olmuyor işte, laf anlamıyorlar. Kuşları kaçırmanın değişik yolları var, onlarla yetinmek durumundayız.
Gelelim yaban domuzlarına;
Onlar da gelip üzüm salkımlarını koparıp üzerindeki üzümleri yiyorlar ve salkım öylece cıs cıbıl kalıyor (yukarıdaki fotoğraf). Bereket ki sürü olarak gelmiyorlar. Geçen yıl sıklıkla gelen bir tek domuz vardı. Belki dün gelen yine o'dur. Dün gece gelmiş, bir asmanın üzümlerini yemiş ve o da üzüm sezonunu açmış. Alışırsa bırakmayacaktır artık, işimiz var bizim bu domuzla... Bir kaç gün 00:00-02:00 nöbeti tutmak gerekebilir:)
.
.

2 yorum:

  1. O Merlot'u sevmeyecek bir canlı tanımam ben yeryüzünde!

    Zahmeti çoktur bu işin diye tahmin ederdim de doğrusu bu doğa komşularımızın da zahmete zahmet katacağı konusu hiç aklıma gelmemişti.

    Zor iş zor!

    Öyle bir kadehi su gibi içmesin kimse :))) Yudum yudum... Hürmetle...

    YanıtlayınSil
  2. Buradan, Merlot sevdiğiniz anlaşılıyor sanırım! Bence de güzel.

    Tahmin ettiğiniz üzere zahmetli bir iş. Bazen de böyle ekstradan zahmetler çıkabiliyor işte. Ama olsun...

    Yudum yudum, hürmetle... Doğru söze ne denir ki. Aynen katılıyorum :)

    YanıtlayınSil