2 Temmuz 2008 Çarşamba

1997'de Aldığım Şarap Yapımı Notları

Ben ilk şarabımı 2004 yılında sofralık üzümlerimizden yapmıştım. O zamana kadar şarap yapmanın bahsi geçer durur ama bir bahis konusu olmaktan öteye gitmezdi. Kendi kendime; "yahu ben bu şarabı yapamayacak adam mıyım?" dedim ve nasıl yapılacağını değişik kaynaklardan da araştırarak şarap konusunun içine daldım. Dalış o dalış işte:) İş taa buralara kadar geldi...
diye yazmıştım web sitemde.

Hani demişim ya; "O zamana kadar şarap yapmanın bahsi geçer durur ama bir bahis konusu olmaktan öteye gitmezdi" diye. İşte o bahislerden biri de 1997 yılında geçmiş. Üç gün önce kitaplıkta temizlik yaparken (eskileri atmaya kıyamam pek) bazı kağıtlar geçti elime. Kağıtlarda şarabın nasıl yapılacağı yazıyor. Uludağ Üniversitesi Ziraat Fakültesi Gıda Mühendisliği Bölümüne gitmişim (ki o günü çok iyi hatırlıyorum) ve nasıl şarap yapılacağını öğrenmişim. Anlatan kişi ya Araştırma görevlisi ya da Yrd.Doçent idi. Tam hatırlayamıyorum. Ama orada yapılmış ve içi şarap dolu şişeleri çok iyi hatırlıyorum:)
Ben nasıl yapılacağını yazmışım ama sadece yazmakla kalmışım. İlk denemeyi yapmak epeyce yıl sonra, 2004 yılına nasip oldu.
İşte o zaman aldığım notlar bu şekildeymiş.
.

.Yukarıdaki de bana anlatan kişinin, anlatırken yaptığı çizimler.
.
.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder