2 Eylül 2008 Salı

Almanya-Lorch'dan bir Weingut (Mohr)

Aşağıdaki maili dün almıştım.

(Almanya'dan Selamlar)

merhabalar,

internette gezinirken sayfaniza takildim ve bir hayli de misafiriniz oldum! tabii bu sayfaya takilmam bir tesadüf degildi. Sarap benim de ilgi alanim!!!

Ben Almanya´da yasiyorum, esim Alman, sarap üretim mühendisi ve haliyle sarap üretiyor. Ben de, ufak, sezonluk restoranimizda bu sarap tadimlarini Türk mutfagiyla renklendiriyorum.

Bir gün olur da Mugla´dan yolumuz gecerse baglarinizi görmek ve saraplarinizi tadmak isteriz - sizce de mümkünse tabii ki!

Ilginizi cekerse bizim sayfamiz; http://www.weingut-mohr.de/


Selamlar ve basarilar

Saynur Sonkaya-Neher




Cevap yazdım ama gitmedi, geri döndü, sonra bir daha denedim yine aynı şey oldu. Halbuki geldiği yoldan gönderiyordum :) Bir mail geldiği yoldan geri dönemez mi? Dönemedi işte :) Ben de, diğer mail adresimden (mvuran@bodrumbaglari.com) gönderdim, öyle olunca gitti :) Bu internet işlerine de akıl sır ermiyor.
Saynur hanım hemen cevabını yazmış. Böylelikle ben de orayı tanımış oldum. Aşağıda:)
.
(Lorch'un bağları)

Merhabalar,

ben de sizden cevap gelmesine cok sevindim! Gurbetcilik iste böyle bir sey, memleketten gelen her habere seviniyor insan.

Aslinda gecen mailde size biraz kendimizden bahsedecektim ya, önce emailin size ulasmasindan emin olmak istedim.

Biz Almanya´nin Ren (Rheingau) nehri bölgesinde sarapcilik yapiyoruz. Üzüm baglarimiz, nehre bakan dik yamaclarda, bol günes aliyorlar, haliyle lezzetleri de cok güzel oluyor. Toplama islemi tamamen elle yapiliyor, Ekim basi bagbozumu var!

Kaldigimiz sehir kücük bir köy (esim duymasin, köy diye anilmasini istemiyor:-)) adi Lorch! Burda tamamen sarapcilik yapiliyor, bu tür firmalara da "Weingut" deniliyor. Bizimkisi hemen hemen 130 senelik , belki de daha fazla diyebiliriz. Esim 4. Jenerasyon, babasindan devralmis. 7 ha (7 ha = 70 da. MV notu) bagimiz var, sarabi tabii ki esim üretiyor. Uzüm cesitlerimiz, bu bölgenin (Rheingau bölgesi) en önde gelen ceşidi Riesling, sonra Silvaner ve Weisser Burgunder (hepsi beyaz) geliyor. Kirmizi olarak da Spätburgunder üretiyoruz.

Gecen sizin sayfanizi kesfettikten sonra esime de gösterdim ve tercüme ettim. Neden sarap üretilen beyaz üzüm yok merak etti???

Esimin bir sarap fuarinda tesadüfen tanistigi bir Alman ciftin Mugla yakinlarinda (?) baglari varmis! Ben de bu yüzden internetteydim, merak ettim nerde diye! Hatta ayarlayabilsek Agustos´ta Bodrum'a gelecektik, ama olmadi. Insallah bir gün!

Ufak lokantami Ekim ortasinda aciyorum. Hem bu bölgenin yöresel yemeklerini, hem de ufak da olsa Türk mutfagindan (kendimce) cesitler sunmaya calisiyorum.

Ha bu arada, meslekten gelmek cok da önemli degil. Bir isi severek yapmak, özenmek önemli olan. Ben asci degilim, ama yemek yapmayi cok seviyorum, misafirler de cok begeniyor. Insallah sofra saraplarinizi tadicagiz!!!!
(sizin şarap mühendisi eşinizin şarapçılığının yanında, benim şarapçılığımın lafı mı olur demiştim de :) )

Cok yazdim, umarim kafaniz agirtmadim!

Selamlar ve Sevgiler
.
Bu maili okuduktan sonra internette "Lorch" ve "weingut" ile ilgili bir arama yaptım. Bir sürü şeyler buldum. Almanca anlamasam da, bir köyde ne kadar çok güzel bağlar ve şaraphaneler (weingut) olduğunu/olabileceğini (bir kez daha) gördüm. Darısı bizim başımıza...

Bazı çıkarımlar da yaptım tabi ;
1. tecrübe önemli. kökleri çok eskiye dayanıyor.
2. bağın fazla büyük olmasına gerek yok, küçük bağ ve bağda üretilen şaraba ağırlık verilmeli.
3. yerel üzüm çeşitlerine de önem vermek gerekli
4. beyaz şarap ihmal edilmemeli.
5. niye bizim de (adı Lorch olmaz tabi de) bir Lorch'umuz yok? niye bizim de weingut'larımız yok, niye, niyeee :)

O Alman çiftin Muğla'daki bağlarını ben de merak ettim. Sanırım Bodrum mıntıkasında değil, olsa bilirdim :) İş bağa ve şaraba gelince ben de kasabanın şerifi gibi bişey mi oldum ne =:)
.
.

2 yorum:

  1. Gözlemlerim, kadınların çoğunun beyaz şarabı tercih ettiği sonucuna ulaştırıyor beni. Tabii kısıtlı bir gözlem.

    Bazen düşünüyorum, bir tek ben mi sevmiyorum beyaz şarabı diye. Bir türlü keyif alamadım denediklerimden. (Ne yalan söyleyeyim 2-3 denemeden damağıma uygun lezzet alamayınca, bıraktım denemeyi.)

    Hatta geçen sene kendime bir liste yapmıştım; çeşitli kırmızı ve beyazları denemek üzere. Yine kırmızılar önde gitti, beyazlara sıra gelmedi :) (Çok da denemedem toplamda.)

    Ama Merlot ve Şiraz tutkunu olunca insan, herhangi bir beyazı beğenmek mümkün olmuyor sanki. Ya da var da öyle bir beyaz, ben mi bilmiyorum? El aman!!!

    Kendimi temize çıkartmak için "Türk damak tadı"nı öne sürsem, beyaz bize uymaz desem; bu kez de kadınlar yalancı çıkartacak beni :)))

    Ama hafif geliyor tadı ne yapayım :))

    YanıtlaSil
  2. Kadınların çoğu beyaz şarabı seviyor demeyelim de, erkeklere nazaran biraz daha fazla tercih ediyorlar diyelim :)

    Dünyada kırmızı şarap/beyaz şarap üretim ve tüketim tercihi oranında, ağırlık ciddi bir şekilde kırmızıdan yana.

    Türkiye'de de kırmızı ağırlığı oldukça ön planda görünüyor.
    Kırmızının ön planda olmasında;

    Kırmızı şarabın faydalarından çok sık bahsedilmesinin (ki bunda gerçeklik vardır) ve üretim aşamasında ve sonrasında beyaz şarabın kırmızıya oranla daha çabuk okside olabilmesi riski önemli etkenlerdir.

    Buna bağlı olarak beyazda (oksidasyon riskini azaltmak için) biraz daha fazla kükürt kullanılması da, beyaz tercihini etkileyen bir diğer etkendir.

    Beyazların kırmızılar kadar yıllandırılamamaları da bir diğer sebep sayılabilir.

    Aslında bizim gibi sıcak ülkelerde, soğutulmuş güzel bir beyaz şarap, yaz sıcağına çok uygun bir içecek olacaktır... "Ama hafif geliyor tadı, ne yapayım :))" demenize de uygun bir durum yani :))

    YanıtlaSil