29 Haziran 2010 Salı

Salkım Seyreltme



Adakarası üzümlerinin fazla salkımlarını kestim. Bu hiç de kolay olmuyor tabi. O güzelim salkımları kesmeye kıyamıyorum. Bu sadece bana has bir durum değil, bir çok kişinin kesip atmakta zorlandığını düşünüyorum. Aslında salkım seyreltmenin zamanı şimdi değildir. Bu işlem daha önceden yapılmış olmalıydı. Böylece kalan salkımlar daha iyi gelişir. Bu asmalarda da daha önceden hafiften bir salkım seyreltme yapılmıştı. Bu seyreltme ise gerekli olduğu için hem istenerek, biraz da mecburiyetten yapıldı. Kontrollerimde bazı salkımların durumunu beğenmedim. Külleme olabilecek gibi duruyorlardı, ben de kesip attım. Böylece hem seyreltme yapmış oldum, hem de tedbir almış oldum.



Şimdii, Adakarası üzümleri dediysem, öyle çok fazla miktarda oldukları anlaşılmasın. Hepsi hepsi 25 tane asma. Bilenler bilir, vakti zamanında hem deneme amaçlı, hem de keyif olsun diye bir çok çeşitten azar azar dikmiştim. Denedik, ettik, sonuçlarını gördük. Beğendiklerimiz oldu, beğenmediklerimiz oldu ve gün geldi devran döndü, "bu kadar çeşit fazla" dedim. Kesip, anaç seviyesinden tekrar tek bir çeşit aşıladık. Ama yeni aşı yapmak için de olsa Adakaralarını kesmeye kıyamadım. Ve bir de bu üzümlerden iyi bir şarap yapmak istedim. İşte salkımları da onun için azaltıyorum. Ve böylece şimdilik hayatları kurtuldu, ilerde ne olur bilemem :)
.
.

13 yorum:

  1. Korukla bamya yemegi pisirildigini, tadina doyum olmadigini duymuslugum var! Hani azalanlardan ne yapayim derseniz...

    YanıtlaSil
  2. Doğru duymuşsunuz, bizim de uygulamışlığımız vardır :) Evet, koruk ekşisiyle çok güzel olur. Bizde de bolca pişer :)

    YanıtlaSil
  3. Ananem yapar Koruklu Bamya ( biz GORUK deriz) Yanına ev kesimi makarnada oldumu yemede yanında yat.
    Mehmet abi , her parmağında bir marifet.Enerjini ve azmini çok seviyorum.Fotoğrafların beni hep egeye götürüyor .10 güne kadar geliyorum Aydın'a sonra Didim KuŞADASI. çOK ÖZLEDİM MEMLEKETİMİ.
    Sevgiyle kalasın
    Ashley

    YanıtlaSil
  4. büyükbabamın dönüm dönüm arazilerini hatırlattı bu post bana.üzümler,şeftali,kiraz ağaçları,altında minik kuş yuvaları bulunan üzüm bağları...:))

    YanıtlaSil
  5. Salkımları kesip atmak yüreğini burkuyorsa her şey yolunda demektir!
    Şarabını içerken yüreğinin burkulduğuna değiyor ve alınan keyif hiç bir şeyle kıyaslanacak gibi diğil. Sevgiler ve sağlığa.

    YanıtlaSil
  6. Ashley,
    Aynen, biz de GORUK deriz :)
    Sen Egelisin desene. Hem de Aydın'dan. Çok yakınmışsın.
    Sana şimdiden çok güzel bir tatil dilerim güzel memleketinde.
    Selamlar, sevgiler...

    YanıtlaSil
  7. Nihan hanım,
    Bu post'un sizi eskiye götürmüş olmasına, güzel şeyler hatırlatmasına çok sevindim.
    selamlar...

    YanıtlaSil
  8. Baha hocam,
    aynen dediğiniz gibi. Şimdi yüreğimiz biraz burkulsa da, şarabınını içerken burkulmaması için bu gerekli :)
    Selam ve sevgiler...

    YanıtlaSil
  9. bu kiyamama durumu bende de var o yuzden bir cok bitki tohumlamaya gitti koparmadigimdan:) kullenme belirtilerine sevinebiliriz oylese kiydiniz gitti boylece, her serde bir hayir vardir diyelim:)

    YanıtlaSil
  10. Kac senede uzum vermeye basliyor baglar? Benim bahcedeki asmalar da 2-3 senedir daha tik yok.
    Ben sarap memleketinde sayilirim. Eger Buralardan birsey isterseniz haber verin.Benim ofisin onu baglarla kapli. Burda bir kac sirket boyle bos ofis onlerine vs bag dikip bakimini yapiyor ve uzumlerini topluyor.

    YanıtlaSil
  11. bir asma üç şekilde yetiştirilebilir;

    1. Anaç dikersiniz daha sonra aşı üzerine aşı yaparsınız. bir yıl sonra aşı yapılması makuldur. Diyelim ki bu yıl Mart'ta diktiniz anaçları, gelecek yıl Mart'ta aşı yapabilirsiniz. aşı yapılan bu asmalardan ertesi yıl bir kaç salkım üzüm alabilirsiniz. daha sonraki yıl bu biraz daha artar.

    2. Aşısı yapılmış bir asma fidanı alıp dikebilirsiniz. Tekrar aşı yapmanıza gerek yoktur. bunu da bu yıl Mart'ta diktiniz diyelim ki, önümüzdeki yıl bir kaç salkım üzüm görülebilir asmalarda, bunları kesip atmak daha sağlıklıdır. böylece asma daha iyi gelişir. Ertesi yıl asmalarda üzüm olacaktır, eğer çok fazla salkım varsa, asmanın durumuna da bakarak salkım sayısını azaltmak gerekir çünkü genç asmalar fazla sayıda salkıma bakamazlar. Çok genç asmalarda öncelik onlardan fazla miktarda üzüm almakta değil, kendilerini geliştirmelerindedir.

    3. Üzüm veren asmanın dalından çelik alınarak çoğaltma yapılabilir. bu sağlıklı bir yöntem değildir. Ancak yine de yöntemdir. bunda da asma dikildiğinin ertesi yıl bir iki salkım üzüm yapabilir.

    Mine hanım, "Ben sarap memleketinde sayilirim" derken, sanırım California ya da o civarda bir yerden bahsediyorsunuz. eğer öyleyse, "sayılır" da ne demek hakikaten öyle.

    selamlar...

    YanıtlaSil
  12. Beste, kıyamamak doğru değil tabi, önce biraz kestim ya, gözüm ona alışıyor, bir kaç gün sonra biraz daha kesmeyi düşünüyorum :) öyle planlıyorum ama bakalım ne olur :)

    YanıtlaSil
  13. Mehmet hocam evet California San Francisco.

    YanıtlaSil