9 Haziran 2010 Çarşamba

Kadehteki Aşk: Şarap / Yazar : Mehmet Ömür



Prof.Dr.Mehmet Ömür'le tanışalı üç yıl oldu, hatta biraz da geçti. Mehmet Ömür, Vatan gazetesinin Pazar ekinde Şarabi köşesinde şarapla ilgili yazılar yazıyordu. Ben de o yazıların sıkı takipçisiydim. Yine bir Pazar günü "Biyolojik şarap; ne kadar bio, ne kadar lojik?" başlıklı yazısını okuduktan sonra, bu yazıyla ilgili bir mail göndermiştim kendisine. O zamanlar, içerik açısından şimdiki halinden çok daha basit olan web sitemin adresini de vermiştim. Gelen cevapta, "web sitemi beğendiğini söylüyor, bir hafta sonra kongre için Bodrum'a geleceğini, Vatan gazetesi için bir söyleşiye ne diyeceğimi" soruyordu. Ben de, hem söyleşiyi yapmaktan hem de kendisiyle tanışmaktan çok mutluluk duyacağımı söylemiştim. Ayrıca, ben de Bodrum Mavi dergi için kendisiyle bir söyleşi yapmıştım geldiğinde.

Beni ziyaretinde, İstanbul'dan arkadaşının Mumcular civarında arazi aldığını ve bağ tesis ettiğini söylemiş, tanıyıp tanımadığımı sormuş, ben de tanımadığımı söylemiştim. İstanbul'a döndükten bir kaç gün kadar sonraydı, bir akşam telefon çaldı, Mehmet bey arıyordu. "Bak burada sana bahsettiğim o arkadaşlarım var" dedi. Biraz konuştuktan sonra telefonu o kişiye verdi. İlk o zaman telefonda tanışmıştık Selva ve Haluk İşmen'le.

Mehmet Ömür'ün Vatan Pazar'daki yazıları bir süre daha devam etti, sonra, sonrası yok. Vatan Pazar'da şarapla ilgili bir köşe kalmadı. Halen de yok. Nedendir bilmem...

Bir hafta önce ise, "Mehmet Ömür 'Kadehteki Aşk: Şarap' isimli yeni bir kitap yazdı ve size de hediye etmek istiyor, posta adresi verebilir misiniz?" diyen bir mail aldım.

Sayın Mehmet Ömür'e beni unutmadığı ve kitabını imzalayıp gönderdiği için çok teşekkürler...
.
.

2 yorum:

  1. normal sarap icin 14 cesit ilac kullaniliyormus, bio sarap ekolojik tarim yontemleri ve ilaclariyla son derece iyi sonuclar veriyor , tabiki cok buyuk hastaliklarda zaten her bag gidiyor en azindan toprak kirlenmiyor diyorlar belgeseller de. Kitap alinacaklara eklendi sayenizde. Sarap sevilmesine ragmen yazili eser cok az degil mi?

    YanıtlaSil
  2. Evet, biyolojik şarap yapımı iki aşamaya ayrılıyor; birincisi üzümün biyolojik olarak üretilmesi, ikincisi şarabın biyolojik olarak yapımı. Ama işin ağırlığı, esası üzümün biyolojik olarak yetiştirilmesinde.
    Şarapla ilgili Türkçe yazılmış, ya da Türkçe'ye çevrilmiş yazılı eser hakikaten çok az.

    YanıtlaSil