2 Temmuz 2010 Cuma

2010 Yılı İlk Üzüm Hasadı



Bu yıl üzüm hasadı geçmiş yıllara nazaran daha erken başladı. Bu erkencilik 1 hafta-10 gün kadar var. İlk hasat ve pazar geçen Cuma başladı aslında. Yani Haziran'ın 25'inde. Hasat her yıl olduğu gibi bu yıl da Trakya İlkeren üzümleriyle başladı. Ondan bir kaç gün sonra da kesilebilecek olgunluğa erişmiş Cardinale salkımları kendini göstermeye başladı bağda, ama acele etmeyip biraz daha bekledik ve ilk Cardinale üzümlerini bugün kestik.



Cardinale üzümü. 2008 yılında 11 Temmuz'da, 2009 yılında 10 Temmuz'da başlanmış ilk salkımlar kesilmeye.



Bu yıl Haziran'ın 23'leri civarında kesilecek olgunluğa gelmiş Trakya İlkeren üzümü salkımları vardı. 25'inde de kesildi ve pazara gitti zaten. 2008 yılında 4 Temmuz'da, 2009 yılında 3 Temmuz'da kesilmiş ve pazara gitmiş ilk salkımlar.



Yeşil budaması düzgün yapılmış olan bu asmada, salkımlar ne yaprakların arasında boğuluyorlar, ne de çok çıplak kalmışlar. Çok fazla salkım bırakılmadığı için de, salkımlar iyi gelişmişler.



Bağdan toplanan üzüm salkımları toplandıkları haliyle kasalara yerleştirilmeyip, kontrol ediliyorlar ve eğer varsa (ki muhtemelen vardır çünkü Cardinal üzümünde bu olur) aralardaki yeşil, gelişmemiş taneler küçük makaslarla temizleniyor.



.
Kasaya yerleştirilmiş Cardinale ve Trakya İlkeren üzümleri.
.


Üzümler kasaya yerleştirilip arabaya yüklendikten sonra, temizlenen tanelerin döküldüğü yere civicivler toplaşıyorlar. Epeyce süre onları izledim. Etrafımda koşturup durdular...
.
.

4 yorum:

  1. Verilen emeklerin ve dökülen alın terinin karşılığını almak çok güzel bir duygu.Toprak da bu konuda Aşık Veysel'in dediği gibi bilgiyle beceriyle yapılan çabaları karşılıksız bırakmayacak kadar cömert.Hocam sizce bir sakıncası yoksa bu yıl allah nasip ederse kış ve gelecek bahar budamalarında yanınıza gelip sizden ve babanızdan bağ bakımı konusunda ders almak istiyorum,geçenlerde limona aşı yapma çabası içinde olan bir adamı izedim,"Ne bakıyorsun dedi" aşı yapmayı öğrenmek istiyorum dedim baktı baktı "Sen bu yaşa kadar öğrenmediysen bu yaştan sonra öğrenemezsin"dedi (bu arada yaşımın 57 olduğunu belirteyim) Halbuki öğrenmek isteyen biri için yaşlı olmanın ne önemi var değil mi hocam.Neyse sitenizi üzüm yatiştiricisi maden mühendisi bir kardeşime gösterdim çok ilgilendi o da sizinle tanışmak istiyor ,müsait bir zamanınızda rahasız etmek istiyoruz.Selamlar. Yaşar Uğur

    YanıtlaSil
  2. Merhaba Yaşar bey,

    Öğrenmenin yaşı mı olur. Size, "Sen bu yaşa kadar öğrenmediysen bu yaştan sonra da öğrenemezsin" diyen bu zihniyetteki bir adamnın yaptığı aşıdan da ne kadar hayır gelir, o da ayrı bir konu. Bitkiyle uğraşmak, yetiştiricilik yapmak, hele hele aşı yapmak, sadece kesip bağmalaktan ibaret bir işlem değildir, aynı zamanda gönül işidir diye düşünüyorum...

    Buraya gelerek budama konusunda bilgi almak istediğinizi söylemişsiniz. Tabi ki gelebilirsiniz.

    Arkadaşınızla gelmek istediğinizde de buyrun gelin. genelde evde oluyorum ama, yine de önceden haber verirseniz daha iyi olur.

    selamlar...

    YanıtlaSil
  3. Sevgili Mehmet,
    Hasatlarınız daim olsun. Gözlerim yaşardı görünce o ilk üzümleri. Ne güzeller! Bizim pazarda da üzümler var ama buralardan değil herhalde. Ben inatla herşeyin mevsimini bekliyorum. Geçen gün bir komşu onlara götürdüğüm kayısılara karşılık ufak bir karpuz getirdi. Yiyemedim, bu mevsimde karpuz mu olurmuş diye. Olur herhalde ama...

    YanıtlaSil
  4. Tijen hanım merhaba,
    İyi hasat dilekleriniz için çok teşekkürler...
    Güzeller değil mi? Ben de fotoğraflarını çekmeye doyamıyorum. Bu yıl üzümler 10 gün kadar erken olgunlaştılar. Hergün en olgunlaşmış salkımlar tek tek seçilip kesiliyor ve kesildikten bir kaç saat sonra çok taze olarak pazara ulaşıyor.

    Ben de herşeyi mevsiminde yemeyi seviyorum. Üzümlerimizin erken olgunlaşması için bişey yapılmamaktadır, yani üzümlerimiz mevsiminde yetişmektedirler efendim :)
    Ggeçenlerde de bizim çocuk karpuz istedi, biz de aldık, ama yiyemedik. Tatsız tuzsuz acayip bişeydi. Neyseki hemen ardından kendi karpuzlarımız olgunlaşmaya başladılar.
    Taze sebze ve meyveleri pazarlarda kolayca ve bolca bulabilmeniz dileğiyle,
    Selam ve sevgiler...

    YanıtlaSil