9 Temmuz 2009 Perşembe

Biraz Da Yüzeyim :)



Hep bağ, üzüm olacak değil ya, biraz da yüzmek lazım :) Nasıl yüzüyorum; Kendimi sırt üstü serbest bıraktığımda su üstünde çok rahat kalabiliyorum. Gerisi kulaç atmaya kalmış. Ondan sonra yüz yüzebildiğin kadar. Tabi o "yüz yüzebildiğin kadar"ın da bir sınırı var. Kıyıdan fazla uzaklaşırsam ikaz da gecikmiyor, "fazla uzaklaşma, geri gel." Aman ha, belki karşıya Datça'ya kaçarım. Ama kıyıya paralel yüzmek serbest :) Şaka bir yana aslında böylesi daha güvenli. Zaten amaç serinlemek ve spor yapmak değil mi?

Benim denize gitmem eskiden olduğu kadar kolay olmuyor tabi. Bazı eşyalarımla gitmek gerekiyor, denize girip çıkması biraz zahmetli oluyor falan... Dolayısıyla giderken biraz rahatı bozulmuş, biraz üşengeç bir halde gidiyorum. Ama suya girince, yüzünce de iyi oluyor :)



Bodrum yarımadasındaki bazı köyler denize yakındırlar ama deniz kenarında değildirler. Yakın olan köylerin, köy sınırları içinde kalan bir de deniz kenarları vardır ki, oralar da o köyün "yalı"sı olur. İşte Yalıçiftlik de, (ismiyle müsemma) Çiftlik köyünün yalısıdır. Genel bir ifadeyle Yalıçiftlik ismiyle anılmakla birlikte, aslında yan yana (400-500 metre mesafede) farklı iki sahil vardır burda. Kızalağaç tarafında olan sahilin yerli halk arasındaki adı "Geren Kuyu" dur. (Kızılağaç köyü ile Çiftlik köyü birleşerek belde oldular ve bu yeni beldenin adı da "Yalı Beldesi" oldu. Bu bilgiyi de vermekte fayda var)
Bazı köyler de, Karaova'daki köylerde olduğu gibi, çok da uzak olmamakla birlikte hepten denizden içerdedirler. Yani bir yalıları yoktur :)
.
.

4 yorum:

  1. benim denize uzaklığım arabayla yirmi dadika kadar, ama daha bu yaz siftahım yok, olacağı da yok sanırım, çünkü "vay şunun hereği kırılmış", "ay bunun dibi kurumuş" diye diye bütün günüm geçip gidiyor. Şikayetçi miyim? Aslında değilim, ama kendini denize atanların fotoğraflarını görünce de imreniyorum arkadaş yani !!!

    YanıtlaSil
  2. Fethiye'de de sahil ve yayla diye ayırıyorlar.Sahilköy deniz kenarında olmayabiliyor.İlk geldiğimde beni şaşırtan bir uygulama olduğunu da itiraf etmeliyim aslında.
    Sahil dediğimizde benim aklıma hep deniz kenarı geliyor :)

    YanıtlaSil
  3. Merhaba Baha hocam,

    Bizim denize uzaklığımız da 12 km.
    Denize girmenin yerine getirilmesi gereken ya da yerine getirilmesi güzel olan bir yaz formalitesi olduğunu düşünüyorum bazen.

    Umarım asmaların keyfi yerindedir. Sizin onlara ne kadar değer verdiğinizi de biliyorum. Eee, hal böyle olunca onları bırakıp denize gitmenin sizin için zor olmasını da anlayabiliyorum :) Farkında olmadan imrendirdiysem de, pardon yani !!!

    YanıtlaSil
  4. Sayın A.K,
    İlk başlarda biraz komik (ya da değişik diyelim) geliyor, sonra alışılıyor değil mi? Bizim burada sahilköy, yaylaköy durumları yok. Bir normal köy var bir de yalı :)

    YanıtlaSil