11 Temmuz 2009 Cumartesi

Cardinal Üzümü (2009 Yılı Ürünümüz)


Dün toplanan üzümlerden

Geçen yılki Cardinal üzümü yazısını da aynı tarihte yazmışım. Demek ki ürünün olgunlaşma zamanında geçen yıl ile bu yıl arasında kayda değer bir fark olmamış. Az miktarda da olsa (çünkü olgunlaşan salkım sayısı henüz az) ilk Cardinal üzümleri dün kesildi.



Cardinal Üzümü : İri taneli erkenci bir sofralık üzümdür. Tanenin rengi ilk başlarda pembemsi kırmızıdır, ama bu renk yanıltıcı olmasın, bu renkteyken bile tatlı ve aromalı bir üzümdür. Zaman ilerledikçe taneler koyu kırmızı bir renk alır, daha tatlanır ve aroma kazanır. 2 - 4 adet çekirdek ihtiva eden tanelerin şekli yuvarlaktır (biraz basık oval) ve ağırlıkları da 6-9 gramdır. Salkımları dallı konik bir yapı gösterir. Literatür bilgisinde salkımları için "iri" (500-600 gram) deniliyor. Bu büyüklükte salkımlar olmakla birlikte, salkımların ortalaması alınacak olursa, bu kadar büyük olmadığını söyleyebilirim.



Cardinal üzümünde kısa budama yapılır. Omcaları kuvvetli gelişir. Verimi iyidir. Yetiştiriciliğinde kordon terbiye sistemleri önerilir. Akdeniz, Marmara ve Ege bölgelerinde yetiştirilir.
.
.

2 yorum:

  1. kardinal benim en sevdiğim üzüm ... ve şarabıda varmış. içmedim denemek isterdim ... ağızda çok hoş bir tat bırakıyor ..

    YanıtlaSil
  2. Kesinlikle haklısınız. Ben de Cardinale'ı tek geçerim. Benim de en sevdiğim üzümdür. Ama epeyce kişi de, Alphonse'un koyu siyah renginin cazibesine, albenisine kapılıyor. O da güzel bir üzüm ama, Cardinale bir başka...

    Şarabı olduğunu bilmiyor(d)um. Ben de hiç denemedim, belki de denemem gerek :)

    Ağzınızın tadı hep Cardinale tadında olsun...

    Selamlar...

    YanıtlaSil