12 Aralık 2008 Cuma

Sarımsak Dikimi (Yapalım)



Bunlar erken dikilmiş ve yenecek duruma gelmekte olan ve çapa ihtiyacı olan sarımsaklar. Ben sarımsak olarak yazdım ismini. Çünkü biz sarımsak diyoruz ve ben konuşmaya başladığım ilk günden beri sarımsak olarak biliyor(d)um. Sonra bir de sarmısak ismi çıktı ortaya, öyle yazılıp çizildiğini gördüm. Ve isimler karıştı. Hani, nüfus memuru bir harfi yanlış yazarmış eskiden (ya da o ismi kafasında yer ettiği şekliyle yazarmış, şimdi oluyor mu bilmiyorum) ve sonuçta kişi, istenilenden farklı bir isim alırmış ya, öyle bişey olmasın sakın bu isim karışılığının sebebi :) Neyse artık, şimdi tutup bir de doğru isim araştırması yapacak değilim. Burada hep sarımsak derler. Ben de öyle yazdım, vesselam... Yoğurdu sarımsaklasak da mı saklasak, sarımsaklamasak da mı saklasak :)



Tohumluk olarak ayrılmış olan bu sarımsaklar, beklemekten sıkılmışlar ve durdukları yerde cücüklenmeye :) başlamışlar. Bunlar dikilmeden önce tek tek dişlerine ayrılıyorlar.


Dikilmeye hazır tohumluk sarımsaklar



Ve dikim: kabartılmış olan toprağa, 3-4 cm kadar derinlikte batırılıp bırakılıyorlar.

.
Bunlar da erkenden dikilmiş ve yenecek büyüklüğe gelmek üzere olan soğanlar. Sarımsak olur da yanında soğan olmaz mı hiç :) Ne de olsa, sağımız sarımsak, solumuz soğan :)
.

1 yorum: