13 Temmuz 2012 Cuma

Prof Dr.Hasan Çelik Hocanın Ziyareti ve Hocamın "Üzüm Çeşit Katalogu" Kitabı

Geçenlerde bir e-mail almıştım, Kimden bölümünde "Hasan Çelik" ismini görünce, daha maili açmadan, "benim bildiğim bir Hasan Çelik var, o da Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi Bağcılık hocası Hasan Çelik" diye düşünmüştüm. Nitekim, açınca doğru düşünmüş olduğumu gördüm. Beni web sitemden tanıdığını ve Bodrum'a geldiğinde ziyaret etmek istediğini söylüyordu. 

Bugün akşam üzerine doğru Hasan Hocam ve eşi, yine Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi Bahçe Bitkileri Bölümünden emekli Öğretim Üyesi Prof Dr.Menşure Çelik hocam Garova'ya geldiler. Hocamla Bağlar üzerine, şarap üzerine, şarapçılık üzerine koyu bir sohbete daldık. Derken, daha önce telefonla haber vermiş olan Yalıçiftik'ten komşumuz Serap hanım, yeğeni ve yeğeninin eşi de geldiler. Biraz da hep beraber sohbet ettik, bu  arada akşamı da ettik...

Hasan Hocam benim için kendi hazırlamış olduğu "Üzüm Çeşit Kataloğu" kitabını getirmiş. İmzaladı ve bana verdi. Kendisinin "Genel Bağcılık" kitabını da getirmek istediğini ama onun kalmadığını, ancak yeni baskısından sonra getirebileceğini söyledi. Kitap için hocama çok teşekkürler... 

..... Ülkemizin ve dünyanın en önemli 156 üzüm çeşidine ait tanıtıcı bilgilerin Türkçe ve İngilizce olarak verildiği kataloğun bu yeni baskısında, çıkarılan 4 çeşidin yerine eklenen 27 yeni çeşit ile birlikte, 12 önemli asma anacına ait bilgilere de yer verilmiştir. ...... (Hasan Hoca'nın Önsöz'ünden) 

4 yorum:

  1. Sevgili mehmet bey,
    ben size gül aşısını sormak istiyorum.internetten bazı bilgiler buldum ama benim gibi hayatıhda hiç aşı görmemiş birisi için örneğin, iyi gülden alınan parça gözlü dış kabuk mu? yoksa kabuğun içindeki kalem gibi iç çubukmu? bunu bile anlayamadım.gençken ziraat fakültesi okumak aklıma bile gelmemişti,şimdi ise nekadar hayıflanıyorum sizin gibi eğitimini alıp,bilerek yapmak,benimki hobi olsada yaptığımı doğru yapmak istiyorum.Çevredeki komşuların bahçelerinde çalışan bahçıvanlara sorduğumda hepsinin kulaktan dolma bilgileri olduğunu farkediyorum.Ozaman sizin bilgilerinizin nekadar kıymetli olduğunu farkediyorum.zaten bu türlü şık bahçe bahçıvanları aşıdan budamadan fazla anlamıyorlar,fidanlıktan saksıyla satın alınmış çiçekleri tapraga dikip,sulayıp,biraz oradan buradan kesip,çimleri biçip,suluyorlar,bahçe pırıl pırıl görünüyor. bense bir bitkiyi yetiştirip,şekillendirmek,devam ettirmek istiyorum. Sizi yorup zamanınızı almazsam bazı sorular sorabilirmiyim?
    Teşekkürlerimle fazla uzattım kusura bakmayın.
    sevgiler
    Aliye

    YanıtlaSil
  2. Bütün bağcılar ve asmaseverler adına Hasan Hoca'ya ve bilgiyi paylaştığın için de sana çok çok teşekkürler. Gelenin gidenin eksik olmasın.

    YanıtlaSil
  3. Merhaba Aliye hanım,
    Tabi ki sorabilirsiniz Aliye hanım, zamanımı almazsınız. Bildiğim bişeyse, bildiğimi paylaşmaktan mutlu olurum.
    Bizde aşı işlerini babam ve kardeşim yaparlar. Ben de bilirim ama sağlık durumum dolayısıyla uygulamaya pek imkan olmuyor. Gül aşısı ise şimdiye kadar hiç yapmadığımız bir aşı. Sanırım bu konuda size yardımcı olamayız. aşı zamanı geldiğinde bu konuda fikir ve bilgi sahibi olmak için gül aşısını da denemek gerekiyor demek ki :) Başka yardımcı olabileceğim konular var mı bilmiyorum. mvuran48@gmail.com adresime de yazabilirsiniz.
    iyi günler, selam ve sevgiler..

    YanıtlaSil
  4. Sevgili Baha hocam,
    öncelikle Amiiinn...
    ve
    Bağ konusunda yazan, bilgisini paylaşan herkese de teşekkürler...
    selam ve sevgiler...

    YanıtlaSil