23 Mayıs 2012 Çarşamba

Bir Küçük Asma Dalının Hayata Tutunma Çabası

Mustafa'yla bağda gezerken sıra arasında, ortalık yerde toprağın üzerinde bir asma filizi gördük. Baktık, budamada kesilen dal parçalarından birisi bağda kalmış, toprak sürülünce de bir kısmı toprağa gömülmüş ve toprak üstünde kalan kısmından da filizlenmiş. Bu rastlanılan bir durumdur ama pek uzun ömürlü olmazlar.

Toprak işlenirken bu dal parçasının tesadüfen kalın tarafı toprağa gömülmüş ve uç kısmından filizlenmiş ama, ya bir dahaki toprak işlemede ya da yazın havalar iyice ısındığında susuz kalarak kuruyacaktı zaten. Bulunduğu yerde bir geleceği olamazdı. Biz de merak ettik, topraktaki ve mevsim itibarıyla havadaki rutubetle çok kısa ömürlü bir filizlenme mi, yoksa biraz kök oluşmuş mudur acaba dedik. Bunu görmek için de çektik çıkardık.  

Ve işte kökler... Kuru gibi duran o dal parçasının ucundan çıkan, üstelik de kolay köklensin diye köklendirici bileşikler falan sürülmeden çıkan ve o dal parçasını hayata bağlayan, daha doğrusu bağlamaya çalışan kökler... Tamam, asma kolay köklenebilen bir bitkidir ama yine de bu, bu köklerin değerini azaltmaz...

4 yorum:

  1. uzuldum ben savasci fideye akibeti ne oldu? ekseydiniz yazik...

    YanıtlaSil
  2. Savaşçı fide öldü :( maalesef Beste. Yapacak bişey yoktu, o saatten sonra tekrar ekilemezdi artık. Zaten ilk olduğu yerde de uzun bir geleceği yoktu.
    Ama en azından herkese mesajını vermiş olmuştu...

    YanıtlaSil
  3. Şubat ayında bir asma çeliği aldım onu suya daldırdım ve15 gün sonra tomurcuklar oluştu . Daha sonra üzüm salkımı büyümeye başladı.Fakat kökü olmadığı için onu şu an dikemiyorum . Gittim saksı torfu aldım. Bana yardımcı olur musunuz? Diksem acaba kök salar mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Çeliği aldıktan sonra suya daldırılmış halde tuttuğunuz ortam sıcak idiyse eğer, bundan dolayı erkenden uyanmış olmalı. Diktiğinizde köklenir mi, köklenmez mi ben de tam olarak emin değilim ama kökler oluşabilir diye düşünüyorum. Siz onu dikin, ama oluşan salkımları mutlaka koparıp atın, böylece şansı daha yüksek olacaktır.

      Sil