20 Mayıs 2010 Perşembe

Garova'da Üzüm Taneleri Oluşuyor



Asmalar önce çiçek açtılar, sonra da taneler oluşmaya başladılar. Bu bir Alphonse Lavalle salkımı. Çiçeklenme dönemi sonu tane tutumu.



Bir Cardinale salkımı. Alphonse'a göre erkenci olduğu çiçeklenmesini tamamlamış ve tanelerini tutmuş olmasından da anlaşılıyor.



Bir Şiraz salkımı. Ne kadar da kibar görünüyor :)



Bu salkım da hoşuma gitti, fotoğrafını çektim. Bir şekilde araya karışmış, toplam 4 asma var bundan. Üzümünden ve yapraklarından Boğazkere olduğunu düşünüyorum.
.
.

14 yorum:

  1. bahçemde 4 asmam var üzümlerini ilk kez yiyemedik kuşlar yedi geçen yıl 1 kilo kadar alabildik onuda üzüm salkımlarını poşete koyduk kuşlardan korumak için ben bu işlere çok meraklıyım ama hiç bir şey bilmiyorum..

    YanıtlaSil
  2. Merhabalar Mehmet bey,bloğunuzu ilgiyle takibediyorum,böyle güzel bakılmış bağlar insanı gerçekten cezbediyor,biz Salihli Eminbey köyünde eşimin babasından kalan tarlasına biraz zeytin fidanı diktik,birkaç ağaç chandler cevizi ve meyve fidanı da var,boş kalan biraz yere de sofralık ve şaraplık asma fidanı dikmek istiyoruz.Ama tabii ki sadece fidan dikmek çok önemli değil onların budanması ve aşısı daha önemli,gerçi bloğunuzda etraflıca bahsediyorsunuz ama sizden ve babanızdan uygulamalı ders almak ne iyi olurdu,yeğeniniz Mustafa'nın kucağında fotoğrafladığınız 2 kg.lık alfonse lavelle salkımı çekilen emeğe doğanın bir armağanı olarak sunulmuş.Benim de isteğim evlatlarıma iyi bakılmış bir bahçe bırakmak, hiç pratiğim ve deneyimim yok ,oysa doğayla başa çıkabilmek ve onu yönetebilmek için güçlü ve bilgili olmak gerekiyor.Sizi ve Meyvelitepe'yi kendime örnek aldım,bakalım tarımda ne kadar başarılı olabileceğim :-) Yaşar Uğur Foto Aslı Aydın

    YanıtlaSil
  3. Biz de kuşlardan yana dertliyiz. Dünyanın her yerinde bu böyle. Bizim çocuklar kuşları kovalıyorlar. Geçen gün internette çok büyük bir bağ alanına bakıyorduk, Mustafaéamaca burda kuşları nasıl kovalıyorlar" dedi :)

    YanıtlaSil
  4. Yaşar bey, bağ bahçe işleriyle uğraşma fikri güzel, aynen sizin de dediğiniz gibi, ama bakım işleri de var tabi :)Bu da zamanla öğrenilecek. Yakın olsaydık biz bunların öğrenilmesi konusunda seve seve yardımcı olurduk...
    Bahçenizde güzel günler geçirmeniz dileğiyle,
    selamlar...

    YanıtlaSil
  5. babamın dedesi yaparmış eskiden. çok emek vererek uğraştığını hayal meyal hatırlyayıp anlatır babam. lezzetli salımları koparıp da ağzı ballana ballana yediğini anlatır bir de. buğulu siyah üzümlerin lezzetini !
    ödülü de pek güzel. hem de her aşamasında :)

    YanıtlaSil
  6. Nalan hanım,
    Hem yetiştirme aşamasında uğraşması güzel, hem üzümünü yemesi güzel, hem asmaların arasında gezmesi güzel...
    Velhasılı güzel, seviyorum ben bu işi :)

    YanıtlaSil
  7. Şiraz'ın taneleri kodlanmış dna kodlarına benzedi gözümde birden.. ama ben boğazkereyi beğendim :)

    YanıtlaSil
  8. Şiraz'ın tanelerinin bir örnek olduğu konusunda haklısınız :)

    YanıtlaSil
  9. Hepsi birbirinden güzel, hele onları senin gözünden görmek bir kat daha güzel, hepinizin eline, koluna, gözüne sağlık. (Günlüğünü okurken bir yandan da 2008 Cabarnet'imi yudumluyorum, ikisi bir arada pek güzel gidiyor)
    selamlar

    YanıtlaSil
  10. Garova Günlüğünün 2008 Cabernet'inize eşlik etmesi ne güzel...
    Sanırım sizin salkımlar da hızla gelişiyorlardır,
    Selamlar Baha hocam.

    YanıtlaSil
  11. Mehmet Bey haziran dökümleri, kendi kendine döllenme,santrifüjlü pompalar, kemer aşı, vs vs... Bir hafta kaldı sınava. Sizi şimdi çok iyi anlayabiliyorum. Bir ziraat mühendisi olarak bitkilere hangi gözle baktığınızı daha rahatlıkla kestirebiliyorum. İşte sonuç bu fotoğraflarda. Umarım alın terinizin her damlasının karşılığını alırsınız.

    YanıtlaSil
  12. Mehmet Bey (Nam-ı diğer Apartman Balıkçısı;
    Siz baya baya dalmışsınız bu işlerin içine. Sınava da az kalmış. Şimdiden başarılar dilerim...

    YanıtlaSil
  13. maşallah taneler oluyor hadi hayırlısı:))
    mıstık kuşları kovalasın:))

    YanıtlaSil
  14. Salkımlar hızla gelişiyorlar. Hayırlısı... Evet, kuşları kovalamak Mustafa'nın işi :)

    YanıtlaSil