18 Ağustos 2009 Salı

Bu Üzümü Tanıyan Var mı?



Bu üzümün adının ne olduğunu bilmiyorum. Fotoğraftan üzüm tanımak, özellikle de şaraplık üzümleri tanımanın çok zor olduğunu da biliyorum. Çünkü birbirlerine çok benziyorlar. Yine de bu üzümü tanıyan bilen olursa ve bana yazarsa şimdiden çok teşekkür ederim.

Aşı için aldığımız Şiraz kalemlerinin arasına karışmış bu üzüm vakti zamanında. Bu üzümden sadece üç asma var. Aşı kalemini aldığımız kişiye daha sonra bunu sorduğumda, o üzümlerin "Barbera" olduğunu söyledi. Ancak internetten baktığımda, Barbera fotoğraflarındaki üzümle bu üzümleri birbirine pek benzetemedim.



Görüntü olarak çok müthiş bu üzümler. Rengi çok koyu değil. Salkım şekli yuvarlak forma daha yakın. Ama arada biraz uzun ve kanatlı olan salkımlar da var. Taneler de yuvarlak ve diğer şaraplık üzümlere (mesela Cabernet, Merlot, Şiraz, Adakarası, Kalecik Karası) nazaran daha iriler. Ve en önemli karakterlerinden birisi, oldukça tanenli bir üzüm. Asmanın verim durumu orta.



Sanki bu üzüme benziyor gibi de geldi bana. Benzettiğim üzüm de "Boğazkere" :) Aşı kalemlerini Bodrum/Yalıkavak'tan almıştık. Yalıkavak'ta Boğazkere aşılanmış olabileceğine de pek ihtimal veremiyorum doğrusu.



Birinci fotoğraf ve yukarıdaki iki fotoğraf üzümün rengini doğru olarak yansıtmaktadır. Çok koyu olmayan bir renk.



Yukarıdaki salkımda taneler biraz sık dizilmişler gibi görünseler de, bütün salkımlar böyle değiller. Taneler salkım üzerine çok seyrek olarak da dizilmemişler, genellikle orta sıklıkta dizilmişler ve salkımlar orta büyüklükte.



Yaprakları da bu şekilde. Siyah şaraplık üzümlerde yapraklar genellikle koyu renkli oluyor. Ve biraz da büyük oluyorlar. Bu üzümün yaprakları nispeten açık yeşil renkte ve biraz küçük.



4 yorum:

  1. Merhaba hocam,
    oldukça geniş kullanıcı çevresi olan bir Alman sitesine sorunu aktardım, olur da o taraftan biri tanır diye.
    selam ve sevgiler.
    Baha

    adresi şöyle:
    http://www.hausgarten.net/gartenforum/obst-und-gemuesegarten/29295-wer-erkennt-diese-trauben.html

    YanıtlaSil
  2. Merhaba Baha Hocam,
    İlginiz için teşekkürler.
    Çok fazla şaraplık üzüm var ve fotoğraftan tanımak hiç de kolay olmuyor. Birebir bağda görmek lazım.
    Bakalım bunun için ne diyecekler.

    Selamlar sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. merhabalar,
    ben ilk bakışta öküzgözüne benzettim. gerçi sorunun tarihi 3 yıl önceye ait ama....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar,
      Bu üzümün Boğazkere olduğuna karar verdik.
      Öküzközü de Boğazkere'ye benziyor zaten ve benzetmekte haklısınız...

      Sil