10 Ağustos 2010 Salı

Dilim Dilim Cardinale



Bu yıl üzüm sezonu erken başladı, erken bitti. Bağda sona kalan üzümler küçük küçük ve seyrek olan salkımlardır. Daha da sona kalanlar, yani en sona kalanlar ise neferiye (kimi yerde neferge deniliyor) salkımlardır. Çoğunukla dalların ucuna yakın yerlerde olan küçük salkımlardır.

Yukarıdaki 3 taneli salkım da ilginç bir salkım. Cardinale üzümünde taneler böyle (dilimli) olabiliyorlar. Normal salkımlarda olmaz da, küçük salkımlarda arada bir çıkabiliyor. Böyle taneler daha da tatlı oluyorlar. Bu taneler de bana kısmet oldu. Üç yapraklı yonca gibi :)
.
.

10 yorum:

  1. Çok ilginç, ıslah edilmeden önceki atalarına mı çekiyorlar acaba,Tadında bir farklılık var mı? (yaşar)

    YanıtlaSil
  2. İlk defa böyle bir üzüm gördüm ve daha çok incire benzettim ben. Akşam akşam iştah açtı:)

    Kimbilir izine geldiğimde bulup tadına bakmak nasip olur :)

    Selamlar

    YanıtlaSil
  3. Yaşar - Bu şekilde tane çok olmaz zaten. Arada çıkar işte bir kaç tane. Tadında pek de bir farklılık yok aslında. Yalnız biraz daha sulu ve bir kaç tane olduğundan daha iyi gelişiyorlar.

    YanıtlaSil
  4. back to back,
    bunlar arada çıkmış olan bir kaç tane sadece. Ben ilginç olduğu için buraya koydum. Yoksa, normalde böyle bir üzüme rastlayamazsınız. Ama iştah açıcı oldukları doğru :)

    İzine nereye ve me zaman geleceksiniz bilmiyorum ama :) arayacağınız üzüm "Kardinal üzümü" olsun. Ben en çok onu seviyorum.

    Selamlar...

    YanıtlaSil
  5. mehmet bey yeni bir bağ tesis etseniz hengi çeşit sofralık üzümü tercih edersiniz [ekrem]

    YanıtlaSil
  6. Ekrem bey,
    Bu sorunuzun cevabı bulunduğunuz yerin pazar tercihlerine göre değişir. Ayrıca, benim bu soruya verdiğim cevap da objektif bir cevap olmayacaktır. Çünkü bizim alışkanlıklarımız var. Alışkanlıklarımız da Alphonse ve ve Cardinale diyor :) Ve yeni bir çeşit arayışına da girmediğimiz için, diğer çeşitlerle de pek ilgilenmedik.

    YanıtlaSil
  7. Üzüm sezonu burda yeni yeni başlıyor, orda nasıl biter? İki haftadır pazardan üzüm alıyorum. Yenecek kadar nihayet tatlılaştılar... Umarım sezon umduğunuz gibi geçmiştir. Yeni sezona inşallah bizler de tanıklık etmeye devam ederiz.

    YanıtlaSil
  8. Apartman Balıkçısı Mehmet Bey,
    Burası Bodrum :) Burda herşey hızlı :)
    Yok yok, şaka bir yana, burada iklim bunu yapıyor. Temmuz'un başında olgunlaşıyor üzümler. Geçmiş yıllarda bu zamanlarda daha bitmemiş olurdu. Ama bu yıl herşey biraz hızlı gelişti. Allah'a şükür sezon da güzel geçti. Keşke her sezon böyle geçse. Kısmet yeni sezona...

    YanıtlaSil
  9. burası neresı ya bayıldım her şey ne kadar dogal ve temiz.biz istanbulda ne yediyimiz belli deyil allah yardımcımız olsun.tabi ki sizlerede allah kolaylıklar versın ordan bu güzel organık şeylerden temin etme olanagımız yokmu acaba ne dersiniz?

    YanıtlaSil
  10. Gül, biz üzüm haricindeki ürettiklerimizi satmak için üretmiyoruz. Ama gün olur, o da olursa burdan duyururum zaten :)

    YanıtlaSil