4 Ekim 2009 Pazar

Köy Düğünü ve Suavi, Necmi Cavlı ve Suat Aslanseren ile Tanışma ve Sohbet



Bu haftasonu arkadaşın (İbrahim Kocaman) düğünü vardı. Dün akşam ben de düğüne "gideyim" dedim. Ama pek fazla durmayı düşünmüyordum. Zaten hava rüzgarlıydı ve biraz da soğuk soğuk esiyordu. Oraya vardığımda ise rüzgar nerdeyse durmuştu. Bodrum'dan misafirler de gelecekti ve onlardan biri de Harun olacaktı. Düğünde görüşürüz demiştik. Ama işi çıktığı için gelememiş Harun. Ben de o misafir grubunun masasında bana ayrılan yere geçtim.



Merhabalaştık falan... Baktım yanımdaki kişi Suavi'ye benziyor. "Ne işi var ya Suavi'nin burda" dedim. Ama bir yandan da sohbet ediyoruz. Sohbet ilerledikçe, "konser, müzik" lafları geçince, "hıı, tamam Suavi'ymiş" dedim. Çok sohbet ettik Suavi'yle, pardon Suavi dostla :) Bundan sonra da haberleşeceğiz, görüşeceğiz artık...



Bu da davul ve zurna ekibi masaları dolaşırken. Görüldüğü üzere şu an bizim masadalar.

Bu fotoğrafta yeşil hırkalı kişiyle de daha sonra tanıştık, daha doğrusu tanıştırıldık. "Necmi Cavlı, müzisyen" dediler. "Ben bu ismi bir yerden hatırlıyorum" dedim. "Necmi Cavlı'nın 10 sene önce İngiltere'de kurduğu ''Oojami'' adlı müzik grubuyla çıkardığı Boom Shinga Ling adlı albümde yer alan Dark Ages ve Wicked adlı şarkılar, Leonardo Di Caprio ve Russel Crowe'un rol aldığı "Body Of Lies'' adlı filmde kullanıldı." Meğer bu haberden hatırlıyormuşum. Tabi daha sonra bunlar da dahil olmak üzere epey bi sohbet ettik. Bir zamanlar (gençliğinde) o da şarap yapmaya merak sarmış olduğundan, şaraptan da konuştuk...



İbrahim teknede çalışıyor. Çalıştığı teknenin sahibi de Suat abi. Şimdiye kadar kim bilir kaç defa bizim konuşmalarımızda onun bahsi, onların konuşmalarında da benim bahsim geçmiştir. Tanışmak bugüne kısmetmiş demek ki...



Bu da ben düğünden ayrılırken uğurlama fotoğrafı :) Ben ayrıldığımda düğün devam ediyordu.

Buranın düğünleri hakkında biraz bilgi vereyim : Kız evinde ayrı düğün yapılır, erkek evinde ayrı düğün yapılır. Kız evinde orgla düğün yapılıyor. Eskiden cümbüş, keman, davul'dan oluşan üçlü orkestra yapardı düğünleri. Son zamanlarda bun üçlüye org da katılmıştı. Şimdi hepsi gitti sadece org kaldı. Keşke yine eskisi gibi devam etseydi. Cümbüş olmadan olur mu hiç...Erkek evinde ise davul durna çalınır. Kız evinde Cuma akşamı kına gecesi olur, Cumartesi günü asıl düğün başlar, pazar gün de devam eder ve akşam üzeri biter. Erkek evinde Perşembe sabaha karşı başlayan "Bayrak dikme töreni" yapılır. Bu, davul zurna ve eğelnce eşiliğinde olur. Yeni günün öğle vaktine doğru biter. Daha sonra Cumartesi günü davul zurna tekrar gelir ve düğün başlar. Pazar günü öğleden sonra saatlerinde davul zurnalarla ve düğün konvoyuyla kız evine "gelin almaya" gidilir. Akşam üzeri gelinin geitirilmesiyle de düğün biter. Geriye de, "onlar ermiş muradına biz çıkalım kerevetine" demek kalır :)
.
.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder