13 Mart 2009 Cuma

Baharın Yüzü ve Şarabın Gözü



Bahar geliyor mu, yoksa geldi mi desek bilmem ki. Bu fotoğraf da, havanın berraklığının ve bulutların hatırına buradaki yerini aldı. Aslında daha yüksek bir yerden çekilse daha iyi olacaktı ama, oturduğum yerden ancak bu kadar oluyor :)



Bu fotoğraf da neyin nesi diyebilirsiniz. Şarabın şeyinin şeysi de diyebiliriz :) (Bu arada Türkçeye verdiğim zarardan dolayı özür dilerim) Kadehin içinde biraz şarap kalmıştı, daha doğrusu ben özellikle bırakmıştım. Bu şarabın bir kısmı uçtu geri kalanı da böyle koyu bir kıvam aldı. Benim de aklıma fotoğrafını çekmek geldi. Göze benzettiğim için adını da "şarabın gözü" koydum :)

.
Bu fotoğraf da çeperlerine şarap sıvanmış o kadehin ardından bilgisayar masam, kitaplık ve amcam.
.
Sılcan Ve Filizi
.
.
Bir kaç gün önce yazdığım Tilkişen ve Acı Ot başlıklı yazıya gelen yorumlarda Datça'dan Muzaffer hocam evinin yakınında olan ve topladığı (acı ottan farklı) bir sarmaşıktan bahsetmişti. Bahsettiğinin sılcan filizi olduğunu tahmin etmiştim. Muzaffer hocam hemen fotoğrafını çekmiş (beni de zahmetten kurtarmış) ve göndermiş. Biz buna (burada) "sılcan filizi" diyoruz. Sılcan, dikenli ve böğürtlene benzeyen (sanırım aynı familyadan geliyorlar) sarılıcı bir bitkidir ve bahar geldiğinde filizleri çıkar. Tilkişen ve acı otla beraber toplanarak beraber pişirilebildiği gibi, tek başına da aynen tilkişen gibi yemeği yapılabilir.
.
Uyarı : Bilmediğiniz, emin olmadığınız mantarları, otları yemeyiniz.
.
.

5 yorum:

  1. Demek bu...:) Sarmaşık toplarken böğürtlenler yetmezmiş gibi derimizin bir parçasını bıraktığımız bu arkadaşın filizleri de yeniyormuş demek ki. :)

    Buralardaki adını hiç bilmiyorum. Zira yendinğini, toplandığını hiç görmedim.

    Denemekte fayda var.

    Muzaffer hocam bir ara fırsat bulunca şöyle daha geniş açıdan da fotoğraflarsa süper olacak:)

    YanıtlaSil
  2. Mehmet Bey

    Ben su birkac gundur yasadigimiz hava durumunu tanimlayan bir fotograf gondersem size, farkli ulkelerde yasiyoruz sanabilirler, burasi tamamen 2-3 gundur kar altinda:)))

    Kadeh fotografi cok yaratici olmus tebrikler, renk de cok hos gozukuyor:)

    Ceyda

    YanıtlaSil
  3. Merhaba Mehmet bey,

    Evet, bahsedilen diğer! sarmaşık bu... :)
    Muzaffer hoca başka (geniş açıdan çekilmiş olan da var) fotoğraflar da göndermişti. Ama ben bu fotoğrafın meramımızı anlatmaya yeteceğini düşünerekten sadece bunu koymuştum. Diğer fotoğrafları ben size gönderirim.

    YanıtlaSil
  4. Merhaba Ceyda hanım,

    Ben de televizyondan izliyorum diğer bölgelerde havaların nasıl olduğunu/olacağını, hakikaten çok farklılaklar var. Sanırım tam bir mevsim geçisi yaşıyoruz.
    Bu mevsimde kar yağışının güzelliği de daha bir başka olur heralde. ama yine de orada yaşayana sormak lazım :)

    Kadeh fotoğrafı hakkındaki güzel eleştiriniz için teşekkürler...

    YanıtlaSil
  5. Merhabalar arkadaşlar söyleşinizi
    izmir'de okudum.Bunlar bizim evin etrafında özel ekilmiş gibi çok fakat hala çoğunda henüz tek bir
    filiz yoktu sadece evimin hemen kenarındaki sarmaşıkta filizler vardı.Mahallede keçi beslemeye başladılar ondan mı havalardan mı
    anlayamadım.2-3 günde bir toplayıp
    tilkişen de olduğu gibi yumurtalı
    yapıyorum,çok lezzetli ve şifalı olduğunu duydum.İzmir pazarlarında da zamanı geldiğinde satıldığını
    gördüm,bayağı müşterisi var.Tabii
    yine de Mehmet arkadaşımın uyardığı
    gibi bilen birisinden bilgi almadan
    her bitkiyi yememeli fotoğraflar
    aldatıcı olabilir selamlar.

    YanıtlaSil