22 Temmuz 2011 Cuma

İsviçreli Misafirlerim ve Orijinal Raket Ölçülerinde Roger Federer İmzalı Çikolata

Öğle saatlerinde gelen arabadan inen kişi "Mehmet Vuran'ı aramıştık" diyerek kapıya doğru geliyordu. İçeride beni görünce "tamam" dedi. Sonra, arabada bekleyen diğer kişiler indiler. Ben de bahçeye çıktım, hoş beş ettik, tanıştık... Misafirlerim İsviçre'den. Daha önce haberleşmeden, benden tarif almadan burayı bulabilmişler.


















Beni web sitemden tanıyorlarmış. Web sitemi çok beğendiklerini söylediler. Tenise olan ilgimi de buradan öğrenmişler ve bana taa İsviçre'den orijinal tenis raketi boyutlarında ve üzerinde Roger Federer imzası olan çikolata getirmişler. Bu sıcaklarda erimeden onu getirmek çok zahmetli bir iş. Zaten, Dürdane hanım da, "başkası için bu zahmete katlanmazdım" dedi. Çok teşekkürler Dürdane hanım. Ve bir de kendi yaptıkları bir Riesling (2009) şarabı getirmişler.



Beni web sitemden tanıyan kişiler Dr Rolf Sigg ve eşi Dürdane hanım. İsviçre'den arkadaşları olan Yaşar Değer ve eşi Adriana Değer'e "biz bu yakınlardaki bir köye gidiyoruz, hadi siz de geliyorsunuz" diyerek emrivaki yapmışlar. Ben de Yaşar beye, "umarım buraya geldiğinize pişman olmamışsınızdır" dedim. Bilakis son derece mutlu olduklarını söylediler. Bu iyi :)



Gelelim şarap mevzuuna; Dr Rolf'un İsviçre'de göl kenarında 160 adet asmadan oluşan küçük bir hobi bağı varmış ve bu bağın üzümlerinden şarap yapıyormuş. Bana getirdikleri şarap da bu küçük bağdan. Bulunduğu yerdeki hobi şarap grubunu kurmuş, şarabı bilen, şaraptan anlayan bir kişi. Ve Kimya Mühendisi. Bizim Evde Şarap Grubunun üye sayısını bilecek kadar burayla da ilgili. Zira emekli olduktan sonra Bodrum'a yerleşmek, sonra da küçük bir hobi bağı kurmak niyetindeler.

Şarap yapmaya ne zaman ve nasıl başladığımı anlattım. Hangi üzümlerden şarap yapacağımdan konuştuk. Bu üzümler Shiraz ve Zinfandel. Zinfandeli duyunca şaşırdılar. Bir bakıma "burayla ne alaka" dediler :) Ben o alakayı da anlattım :) Sonra şarapları tattık. Shiraz'ı beğendiler, Zinfandeli ise çok beğendiler ve büyük bir sürpriz olarak değerlendirdiler.(1) Ve ben Shiraz'ın yanına ikinci üzüm olarak Zinfandeli koymakla ne kadar doğru yapmış olduğumu bir kez daha görmüş oldum. Hoşumuza gitse de gitmese de Bodrum'un sıcak bir yer olduğu gerçeği ortada. Bununla birlikte Bodrum'un her yerinde aynı iklim söz konusu değil. Bodrum denildiğinde çoğu kişinin aklına Bodrum Merkez - Turgutreis arasındaki o yarımada gelir. Ama burası orası değil. Dağın kuzey tarafındaki bu yer, (herkesin bildiği) Bodrum'a göre daha serin. Bu durumu değerlendirmiş, kendimce denemelerimi yapmış ve sonuçlarını da görmüş birisi olarak, bu iklimde başka üzüm çeşitleri yetiştirme düşünce ve çabasının biraz maceraya kaçabileceğini düşünüyorum...

(1) ".... kısıtlı imkanlarla yapılan ama sonuçta çok iyi çıkan şarapları yudumladık - tabiki Zinfandel en büyük ve pozitif sürpriz oldu. ...." - Dr Rolf'ün daha sonra yazdığı mailden.

2 yorum:

  1. ben bu hediyeye bir woooowwww çekmek istiyorum yüksek müsadenizle :) nadal ve federer teniste izlemeyi sevdiğim iki büyük kişi.
    umarım bir gğn yolumuz oraya düşer ve sizin enfes şaraplarınızdan tatma imkanımız olur:)
    trakyadan sevgiler

    YanıtlaSil
  2. Müsaade sizin Özlem hanım :) wooowww :) tenis maçı izlemek çok güzel, Nadal ve Federer maçlarını seyretmek bir başka güzel...
    Umarım birgün yolunuz bu taraflara düşer.
    Bodrum'dan sevgiler selamlar

    YanıtlaSil