8 Mayıs 2011 Pazar

Prof Dr. Ertan Anlı, Umut Ülkümen ve Ahmet Berk'in Ziyareti



Umut beyi bir kaç yıldır gıyaben tanıyor olmama rağmen yüz yüze tanışmak bugüne kısmetmiş. Hem de Ertan hocayla beraber. Ertan hocanın Umut beyin arkadaşı olduğunu ve zaman zaman onu ve bağını ziyarete geldiğini daha önceden duymuştum. Ertan hocayla tanışmayı ben de istiyordum. Onun için bu ziyaret çok iyi oldu...

Umut beyin, Mumcular yakınındaki Bahçeyaka köyündeki bağı, içinde meteoroloji istasyonu da olan çok düzgün tesis edilmiş bir bağ. Bağdaki Shiraz, Cabernet Sauvignon, Merlot ve Petit Verdo üzümlerinin kaliteli ve farklı klonlara ait fideleri Fransa'dan getirilmiş. Benim de zaman zaman ziyaret ettiğim bir bağ.

Prof Dr. Ertan Anlı hoca, Ankara Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Gıda Mühendisliği Bölümü Öğretim Üyesi. Uzmanlık alanı da "Şarap Teknolojisi ve Kimyası - Alkollü İçkiler Teknolojisi ve Kimyası" Böyle olunca ben de sınava giren bir öğrenci gibiydim :)

Bol bol şarap tattık ve sohbet ettik. Şaraplar(ım) Ertan hocadan geçer not aldılar. Ben de haliyle çok mutlu oldum tabi. Umut bey de bana "bu gece rahat uyursun" dedi. Uyumaz mıyım hiç Umut bey, hem de nasıl...

Ahmet Berk bey Mimar. Şair ve ressam İlhan Berk 'in oğlu olduğunu ise sonradan öğrendim. Benim kazadan önce, sanırım 1998 yılıydı, iş yerim Tarım İlçe Müdürlüğüne giderken Kumbahçe sahilinde karşılaşmıştık bir gün, çarşıya yürüyordu. Tanışmıyorduk ama ben onu tanıyordum. Birden durdum ve "merhaba efendim, nasılsınız?" dedim. Birden bire olunca hafiften bir şaşkınlık ve güzel bir tebessümle yanıtlamıştı beni. Bu vesileyle, 2008 yılında kaybettiğimiz üstadı saygıyla anıyorum...




2 yorum:

  1. Ben öyle şarap yapabilsem geçer notu kabul etmez, itiraz ederdim verene. :)

    YanıtlaSil
  2. Aman Cevat abi, ne itirazı :))
    Şarap Teknolojisi ve Kimyası dersi veren Şarabın hocasından geçer not almışım, bunun keyfini çıkarmak lazım :))
    Görüşmek üzere,
    Selam ve sevgiler abi.

    YanıtlaSil