8 Ağustos 2008 Cuma

Kitaplar



Nisan ayında Engin ablam geldiğinde söylemişti bana Tijen İnaltong'un "Tak Koluna Sepeti - Bodrum pazarından tatlar, renkler, portreler" kitabını. Ona da Fatma (Uygur) abla hediye etmişmiş. Engin ablam çok beğendiğini söylemişti. Ben de bir süredir Tijen hanımın blogunu (http://mutfaktazen.blogspot.com/) severek takip eder oldum. Yukarıdaki iki kitabını da internetten sipariş vermiştim, bugün geldiler. Bu kitapları da severek okuyacağımı düşünüyorum.

Tijen İnaltong'un kitaplarını sipariş vermeden biraz önce (geçen cumartesi) Selva hanım aramıştı. Epeyce çok konuşmuştuk bağlar hakkında. O esnada bana Muğla eski valisi Lale Aytaman'ın "İğneli Koltukta Dört Buçuk Yıl" kitabından bahsetmişti. Zaten Tijen hanımın "Tak Koluna Sepeti ve Turunç Kokulu Düşler" kitaplarını ve Mitoloji Sözlüğünü sipariş verecektim ya, bu kitabı da ekledim hemen listeye.

İğneli Koltukta Dört Buçuk Yıl Kitabından Alıntı; ..... "2000 yılında tamamlanacak bu proje kapsamındaki 19 köyde yaptığım denetimlerde halkın gelişmelerden memnun olduğunu gördüm. Gerek yerli, gerekse Muğla'ya bu amaçla gelen kişilerce yapılan bağcılığın günden güne yaygınlaştığını izlemekteyim. O yıllarda benimle birlikte projelerimizi gezen ve oldukça etkilenen İstanbullu mimar arkadaşım Selva İşmen ve eşi mühendis Haluk İşmen de Bodrum'da bir çiftlik satın alarak üzüm yetiştirmeye başladılar. Geçtiğimiz yaz onların çiftliğinde gerçekleşen ilk bağbozumuna* katılmak ve orada benim yıllar önceki gayretlerimi hatırlayan Mehmet Vuran gibi yetiştirdikleri kaliteli üzümlerden kendi yöresel şaraplarını üreten çiftçilerle karşılaşmak doğrusu büyük keyif verdi bana. (sayfa 273, Lale Aytaman - İğneli Koltukta Dört Buçuk Yıl)

* http://www.bodrumbaglari.com/selha.html (adı geçen bağbozumundan notlar ve fotoğraflar)
.
.

2 yorum:

  1. Dilerim severek okursunuz her ikisini de. Tesadüf bu ya, biz de geçenlerde Selva hanım'la yazıştık. Ah nasıl isterdim Bodrum'daki bağbozumlarında sizlerle olmayı. Frank'i, sizi, Selva hanım'ı görmeyi!

    YanıtlaSil
  2. Tijen hanım, Tak Koluna Sepeti kitabınızdan başladım. Severek okuyorum. Aslında hemen bitmesi gerekiyordu ama bu ara günler çok yoğun geçiyor ve kitap okumaya da fazla zaman kalmıyor.

    İnşallah Bodrum'da bağbozumları gelenek halini alır ve onlardan birinde siz de burada olabilirsiniz...

    YanıtlaSil