7 Ağustos 2008 Perşembe

Şaraplık Üzümlerim



Biliyordum böyle olacağını ama bu kadar da olacağını tahmin etmiyordum. Kuşlar yemişler Merlot'larımı. Bu da bişey mi, hiç üzüm tanesi kalmayan asmalar var. En fazla sevdikleri üzüm Merlot. Bu aynı zamanda Merlot'ların iyi şekerlendiğinin de kanıtı. Bu ilk salkımları görünce moralim çok bozulmuştu ama biraz ilerleyince sırada, bana da üzüm bıraktıklarını gördüm. Teşekkür mü etmeliyim bilmem ki kuşlara:) Durum o kadar da vahim değilmiş henüz. Ama elimi çabuk tutmam gerek...

Çok fazla fotoğraf çektim. Tekerlekli sandalyeyle aralarda dolaşmaktan üstüm başım toz toprak içinde kaldı. Ellerim kabardı. Sonra da işin en zor yanına geldim. Fotoğraf seçmeye yani. birçok güzel fotoğraf olunca, gel de seç içinden...







.
Yukarıda da görüldüğü üzere, kuşlarla yarışı henüz kaybetmiş sayılmam:)
.


Cabernet Sauvignon : En erken olgunlaşanlar Merlot'lar. Cabernet Sauvignon'lar da çok geç kalmıyorlar. Bunlar da olgunlaşmak üzereler. Cabernet'lerde kuş zararı yok.



Kalecik Karası : Bodrum'da Kalecik Karası kulağa biraz acayip gelebilir. Ne alaka diyen de çıkabilir. Ama bunlar benim Kalecik Karalarım:) ve Bodrum'dalar...







.
Bunlar da toplu halde poz vermiş olan Kalecik Karası salkımları.
.


Gamay : Bu üzümleri beğenmediğim için anaç seviyesinden keserek başka çeşitler aşılamıştık. Ama iki tane asma kalmış. Bu da onlardan birisi. Görüldüğü üzere üzümler biraz buruşuk gibi. Geçen yıl da böyleydiler ve doğru dürüst üzüm alamamıştım. Bir de dikkat edilirse, bu salkımlarım üzerinde tam 5 tane Eşek Arısı var. Her ne hikmetse en çok bunlarda varlar. Bunlar görünen arılar. O kadar çoklardı ki. Kuşlardan daha fazla yiyorlar. Sağdan soldan kurşun gibi gelen Eşek Arılarının arasında fotoğraf çekmeye çalışırken, savaş muhabirlerini daha iyi anladım -:)
.
.

2 yorum:

  1. Kolay gelsin işiniz zor kuşlar ağızlarının tadını biliyorlarmış..

    Sayfanız çok güzel Tijenden geldim buraya..linklerime eklicem ziyaretlerim daha rahat olsun diye..
    bu yıl güzel bir üretim yparsınız inşllah..selamlar.

    YanıtlaSil
  2. Evet, kuşlar ağızlarının tadını iyi biliyorlar. Üzümleri toplamayı geciktirirsem merlot'lardan bana bişey kalmayacak...
    Bu yıl güzel bir üretim dileğiniz için çok teşekkürler...

    YanıtlaSil