10 Ağustos 2008 Pazar

Şaraplık Üzümde Şeker Ölçümü

Bugün öğleden önce Rıdvan (Dursun) abi aradı "evdeysen öğleden sonra sana uğramak istiyorum" dedi. "Tamam, evdeyim" dedim. Aslında geçen hafta içinde gelmeyi planlıyordu. "Var mı Bodrum'dan gelecek bişey" dediğinde, "yok" demiştim ama hemen sonra arayıp, "üzümler olgunlaştı, işlenme zamanları geldi, gelirken sap ayırma makinasını da getirebilir misin?" dedim. Rıdvan abi daha önceden, bunu beraber kullanırız demişti çünkü. Öğleden sonra geldiğinde, "pres ağırdı onu kaldıramadım, sonra bir ara onu da getiririm" dedi.

Biraz internette bişeyler baktık, sohbet ettik. Sonra üzümlerin şeker oranını ölçelim dedik. Bağa gittik bi kaç salkım Merlot üzümü aldık. Bağdan geldiğimizde yüzüm kıpkırmızıydı. Hava çok sıcak ve ben gündüz güneşe çıkmaya alışık değilim. Eve gelince 20 derece soğukluktaki odaya koydum o bir kaç salkımı. Çünkü ölçüm 20 derecede yapılmalı. Sonra üzümleri sapından ayırdık. Rıdvan abi onları ezerek suyunu çıkardı. Ben de 0,5 litrelik bir pet su şişesinin ağız kısmını kestim. Elde ettiğimiz şırayı ona koyduk ve hidrometreyi de içine attık.





Vay vay vaayyy, o da neeee!
Hidrometre 1.120 'yi gösteriyor.
Bunun karşılığı potansiyel alkol olarak 15-15,5 derece.



Hidrometre 1.120 'yi gösteriyor.

Ve işlem tamam :)

Aslında bu kadar zahmete girmeden bu işi yapmanın başka bir yöntemi daha var. Bir digital Refraktometrenin ölçüm yerine üzüm tanesinden bir iki damla su damlatırsanız, Refraktometre sonucu ekranında rakam olarak size gösterecektir..



Kullandığımız hidrometrenin kullanımıyla ilgili açıklamanın bir bölümü ve şıradaki şeker oranına bağlı olarak potansiyel alkol oranını gösteren skala. (diğer fotoğraflarda olduğu gibi, bunun da üzerine tıklayarak büyütebilirsiniz)
.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder