6 Mart 2009 Cuma

Bağda Asma Dallarının Bağlanması Ve Tellerin Gerilmesi

Yine Lodos ve elektrik kesintisi. Aslında çok uzun sürmezdi ama dünkü öyle değildi ve geceyi de elektriksiz geçirmek durumunda kaldık. Böyle olunca dünün yazısı da bugüne kaldı.



Hava lodos ama bir yandan da işlerin yapılması gerekiyor. Mesela asmaların dalları tellere bağlanacak. Babam bir yandan onları bağlarken, Erdal da telleri geriyor. Babamın yanında arkada şekil yapan kişi de amcam :)



Dalların ağırlığı, rüzgar, sıcak falan derken teller gevşiyorlar ve onların tekrar gerilmesi gerekiyor. Telleri sıra başlarındaki makara sistemleri yardımıyla germek daha kolay oluyor ama bu sistem yoksa gücünüze güvenmeniz ve ellerinizle asılarak germeniz gerekir. Aynen yukarda görüldüğü gibi :) Eğer sıralar çok uzun değilse bu da idare eder. Zaten tellerin yay gibi gerilmesine de gerek yok...



Yeni Komşumuz

Öğleden sonra Selva (İşmen) hanım aradı, "bir arkadaşımla bu yakınlardayız eğer müsaitsen sana uğramak istiyoruz" dedi. Berlin'de yaşayan arkadaşı Sema (Yılmaz Karasu) hanım bu yakınlardan (yani bizim köyden) bir arazi satın almış. Ama baya bir yakın, 10 bilemediniz 15 dakikalık yürüyüş mesafesinde. Sema hanım beni internet sitemden de tanıyormuş zaten, bugün yüz yüze de tanışmış olduk. Vakitleri kısıtlı olduğundan çok az durabildiler. Buradan yeni komşumuza tekrar "hoşgeldiniz" diyorum...
.
.

2 yorum:

  1. Ben bodruma geldim hava cok kotuydu
    demek hala devam ediyor.
    Bodrum her hali ile harika cok seviyorum
    sevgiler , selamlar

    YanıtlaSil
  2. Bu yıl çok yağmur yağdı. Yağmurlu günleri kötü olarak kabul etmiyorum da, lodos bazen "artık yeter" dedirtiyor. Ama yağmurun da lodosun da güneşin de ayazın da yeri ayrı ve haklısınız, Bodrum her hali ile güzel...

    YanıtlaSil