15 Şubat 2012 Çarşamba

Türk Psikolog Karasu'ya Almanya'dan "Özel Hizmet Nişanı"

Bu başlık, 05 Şubat 2012 tarihli Hürriyet gazetesinin bir haber başlığı. Benle ilgili tarafı ne, neden burada yazıyorum derseniz; Çünkü Sema Yılmaz Karasu’yu tanıyorum ve bu ödülü almasından çok mutlu oldum, gurur duydum. Sema hanımla 3 yıl önce tanıştık. Daha sonrasında Bodrum’a geldiği zamanlarda mümkün olduğunca bizi de ziyaret etmeye gayret gösterdi/gösteriyor. Bodrum Mavi dergi için kendisiyle bir röportaj yapılacaktı, o röportajı da benim yapmamı istemişti. Sema ablaya buradan tebriklerimi, selamlarımı ve sevgilerimi gönderiyorum.

Türk Psikolog Karasu'ya Almanya'dan "Özel Hizmet Nişanı"



Uzun yıllardır Berlin’de yaşayan Türk psikolog Sema Yılmaz Karasu, Alman toplumuna ve devletine yaptığı özel hizmetlerinden dolayı, Alman Cumhurbaşkanı tarafından verilen en yüksek devlet nişanı olan “Federal Alman Cumhuriyeti Özel Hizmet Nişanı”na layık görüldü.

Berlin Tiergarten Belediyesi Salonu’nda "Federal Alman Cumhuriyeti Özel Hizmet Nişanı"nı alan Karasu, Berlin’de Türk göçmen ailelerin psikolojik desteklenmesinde, “ilk basamak” hizmeti vermesiyle tanınıyor ve uzun yıllardır Berlin Wedding Bölgesi “Eğitim ve aile danışmanlığı” merkezinde görev yapıyor.

‘Birlikte oluşturduğumuz rengarenk bir resim istiyorum’

Tören sırasında kısa bir konuşma yapan Karasu şunları söyledi:

"Göç biter, göçmenlik kalıcıdır. Bugün üçüncü, dördüncü kuşaktan söz ediyoruz. Gurbet, vatan oldu diyoruz. Geçmişi adeta dondurduk ve köklerimizin bir kısmını olduğu yerde bıraktık. Bir yandan yüzümüzü geleceğe döndürmek isterken, diğer yandan sökülen köklerimizle yeniden kök salmak istiyoruz. Bunun içinde, burada nasıl karşılandığımız çok önemlidir. Ayrımcılıktan uzak, ben ve öteki'ni yaratmadan, birbirimizi dışlamadan, önyargısız, birlikte var olmak önemlidir. Tek renk, tek fırça vurusuyla yapılan renksiz, solgun bir resmin yerine, rengarenk, ışıl ışıl milyonlarca ufak mozaik parçalarından oluşan muhteşem bir resim özlüyorum. Her birimizin binlerce yıla dayalı kültürüyle, getirdiği değerleriyle ve farklılıklarıyla birlikte, muhteşem bir resim oluşur. Bu farklılıkları kabul ederek, onlara saygı duyarak birlikte oluşturduğumuz, birlikte zenginleştiğimiz rengarenk bir resim görmek istiyorum."


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder