8 Nisan 2011 Cuma

Garova'nın Kuzucukları


.
Bir tanecik koyun var çiftlikte. Kendi sürüsünden ayrılıp (alınıp) bize geldiğinde insanlarla ilişkisi pek sıcak değildi. Biraz "güre" idi. Bize alışsın diye uğraştık, sonra da çok insancıl oldu :) Otlağa gittiğinde mesela, tek başına otlamak istemeyen, yanında birini isteyen duruma geldi...



Geçenlerde iki tane kuzusu oldu. Biri dişi, biri erkek. Önce doğan erkek. Erkek kuzu doğduktan bir süre sonra ayağa kalkıp emzirmeye başlamıştı ama, dişi kuzu biraz güçsüzdü ve bir türlü de emzirmiyordu. İlk sütünü biberonla içirdik ona. Koyunun da ilk kuzuları bunlar ve koyun da bu duruma hemen alışamamıştı, ilk başlarda biraz huysuzluk yaptı. Sonra o da alıştı.



Şimdi biraz büyüdüler artık ve hoplayıp zıplıyorlar. İlk doğduğunda biraz zayıf olan dişi kuzu şimdi daha hareketli ve daha oyunbaz. Yakalamak da biraz güçleşti. Anaları otlağa gittiğinde, eğer yanında kimse yoksa otlamıyor, durmadan bağırıp duruyordu. Şimdi kuzularıyla gidiyor otlağa ve artık ne sesi çıkıyor ne sedası...

9 yorum:

  1. kuzucuklarin fotografini koymayi unutmussun Mehmet? keyifler iyidir umarim uzundur haberlesemedik. bahar geldi uyandik uykumuzdan. Selamlar

    YanıtlaSil
  2. Merhaba Beste,
    Kuzucukların fotoğrafı var. Benim blogumda görünüyor, sende görünmüyor mu? Bizim buradaki (Türkiye) blogspot erişim krizinden bu yana bloglar oldukça karışık durumda. Hala da düzelmiş değil. Anlayacağın, blogların düzeni kaçtı.

    Keyifler iyi. Sağlığımız iyi, bahar geldi, havalar ısındı, bağlar filizleniyor. Daha ne olsun değil mi :) Selamlar...

    YanıtlaSil
  3. simdi goruyorum kuzucuklari cok sekerler kucaklama istedigi doguruyor insanda dedigin gibi bahar geldi havalar guzel daha ne olsun:)

    YanıtlaSil
  4. slm mehmet bey uzun zamandır blogunuza bakmamıştım ayaklarrınız için geçmiş olsun ben emine geçen sene sizin siteden şarap tarifi alıp yapmıştım nevşehirden şimdi amasyada yaşıyorum kuzular çok tatlı kendinize iyi bakın bye

    YanıtlaSil
  5. Merhaba Emine hanım, hatırlıyorum sizi. Şarap yapımında durum ne? Umarım sonuç başarılıdır :)
    "Blogunuza uzun zamandır bakamamıştım" diyorsunuz, son zamanlarda blogspotların kapatılma durumu vardı zaten. ama daha da uzun zamandır diyorsanız, bir daha olmasın :) Şaka tabi...
    Ayaklarda bir problem yaşadım ama geride kaldı artık. Geçmiş olsun dilekleriniz için çok teşekkürler. Siz de kendinize iyi bakın, selamlar...

    YanıtlaSil
  6. bu sene yazın 2. kere yaptık ama ben amasyada çalışmaya başladım bagda nevşehirde babam bakıyormuş bakalım yaza gidebilirsek yaparız yine sizede yollıcam demiştim ama her geleni içiyoruz:)babam 2 haftaya gelcek birkaç şise daha isteyim getirirse yollıcam size görüşmek üzere byee

    YanıtlaSil
  7. Merhaba, her geleni içtiğinize göre demek ki güzel olmuş :) göndermek için zahmet etmeyin, güzel olmuştur o, anladım ben :)
    İlk defa mı işe başladınız yoksa başka yerde çalışıyordunuz da tayininiz mi çıktı bilmiyorum ama, Amasya günleriniz ve Amasya'da çalışmanız hayırlı olsun.
    Görüşmek üzere, selamlar.

    YanıtlaSil
  8. ok teklif var ısrar yok nevşehirdede çalışıyordum mimarlık bürom vardı ama geçen sene engelli kadrosuyla buraya geçtim eski köy hizmetleri işte .engelli kelimesi bana çok zorlama ve samimiyetsiz geliyor ben kendime defolu diyorum yürüme güçlügü çekiyorum baston kullanıyorum doktor house gibi :) nesse buda benim 2 sene önce yapıp bidaha bakmadıgım blogum yakında amasya resimleride yollıcam bakarsınız belki bye http://cappadociatourdiary.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  9. Hayırlı uğurlu olsun demek lazım bu durumda :) Blogunuza daha önceden bakmıştım. Güzel fotoğraflar var. Ama çok ihmal edilmiş tabi :) Neyse, dediğiniz gibi, belki yakında Amasya fotoğrafları gelir.

    YanıtlaSil