6 Temmuz 2010 Salı

Garova'da Asma Anaçlarının Sulanması



Bu yılın Mart ayında bir miktar daha asma anacı dikmiştik. Onların sulanmaları gerekiyor tabi. Dikilen asma sayısı az olduğu için ve ikinci yıldan itibaren de sulama yapmadığımız için, damla sulama sistemi de döşenmiyor. İşi basit yöntemlerle halletme yoluna gidiyoruz.



Damla sulamanın alternatifi, kova sulama :) Ben böyle bir isim koydum.



Geçtiğimiz Mart ayında dikilmiş olan ve önümüzdeki Mart ayında aşılanacak olan R 110 Amerikan asma anacı.



Tankerle su getirip, sulama işini haftada bir bu şekilde hallediyoruz.

.

Daha önceki yıllarda tesis edilmiş bağlar da bu sekilde tesis edilmişlerdi. Asmanın yıllık su isteği 550 mm civarındadır. Bodrum'un yıllık yağış miktarı da 650 mm dir. Ve biz asmaları ilk yıldan sonra sulamıyoruz. Ancak Dikkat : Sulama yapılmadan yetiştiricilik yapılacaksa, evvela buna uygun anaç seçimi ve toprak işlemeye dikkat etmek gerek.




Anaçlar dikildikten bir süre sonra ilk sulama yapılırken
"Bunlar da (adeta kuru bir çubuk gibi olan fidanlar) filizlenecekler dee, adam olacaklar daa..." diyordum dikim yapılmış bu alana bakınca. Sanki daha önceki asmaların nerelerden nasıl bu hale geldiklerini bilmezmişim gibi... Yukardaki fotoğraflarda da görüldüğü gibi, büyüyorlar işte... Canlarım benim :)

4 yorum:

  1. Bütün yaz sulanmadan yaşamaya devam edip bir de meyva veriyorlar. Bir belgesel programda izlemiştim şaraplık üzümlere özellikle sulama ve gübreleme yapmıyorlardı. Yanılmıyorsam Kayra şarapçılığın Elazığ bağlarıydı. Başkaları yapıyormu bilmiyorum ancak dışarıdan verilecek su ve gübrenin üzümün tad, asitlik, şeker oranı gibi değerlerini ve dolayısıyla şarabın yapısını değiştireceğini anlatıyordu.

    YanıtlaSil
  2. Merhaba Cevat bey,
    Şaraplık üzümlerin sulanması tanedeki aroma konsantrasyonunu azaltıyor. Onun için sulama yapılacaksa da, gerekli ölçümlerden sonra ancak gerektiği kadar yapılmalı.

    YanıtlaSil
  3. sulama yapılmıyor. ama bir kuru daldan o kadar üzüm hem de şerbet gibi :)

    YanıtlaSil
  4. Evet, aynen öyle. Ve ben her yıl bu mucize gibi olaya tanık olmaktan çok mutluyum...

    YanıtlaSil