1 Şubat 2009 Pazar

Avustralya Açık Tenis Turnuvası - 2009


.
Bugün Avustralya Açık Tenis Turnuvasının son günüydü. Onbeş gün boyunca devam eden maçların birçoğunu izledim. Saat farkı dolayısıyla gece 02:00 de başlayan maçları, kimi zaman sabaha doğru izledim, kimi zaman az bir uykudan sonra sabah devam ettim izlemeye. Eurosport'un canlı maç yayınları ertesi gün saat 15:00 civarlarında bitiyordu.

Bugün tek erkekler final maçı oynandı. Final maçını Nadal ve Federer oynadılar. Yine çok iyi bir maç oldu. Finale yakıştı. Üzerine kritik yapmaya gerek yok. Her ikisi de tenis adına yapılacak ne varsa yaptılar. Maçları izlerken o ya da bu sebepten dolayı oyunculardan birini tutardım. Ama bu maçta kimi tutayım. "5 set oynasınlar ve iyi oynayan kazansın" dedim. Dedim de, her ikisi de iyi oynuyor... Nadal 3-2 kazandı ve 6. grand slam şampiyonluğuna ulaştı. Federer şampiyon olsaydı 14. grand slam şampiyonluğuna ulaşacak ve Sampras'ın rekorunu egale edecekti. Her profesyonel tenisçinin rüyasıdır bir grand slam kazanmak. Dile kolay 14 şampiyonluk, varın artık bunun değerini, ne demek olduğunu siz düşünün.

Sıra kupa törenine geldiğinde, soğukkanlı duruşuyla tanınan Federer'in, yaşadığı duygu yoğunluğu ve ağlaması ise hiç beklemediğim bişeydi. Sanırım kimse de beklemiyordu. Hani gözünde iki damla yaş birikse bile, abartır ve "göz yaşlarını tutamadı" derler ya, bu öyle ağlamaklı bir hal değildi, ağlamaktan konuşamadı. Az daha ben de ağlıyordum. Tenis seyircisi Federer'i çok seviyor. O, kortların beyefendisi. Diğer tenisçiler de onu seviyor ve ona saygı duyuyorlar.
Bu arada Nadal'ın hakkını da yememek lazım :) O da çok başarılı ve sevilen bir tenisçi. Şu an itibarıyla dünya sıralamasında Nadal 1, Federer 2 numarada.
.
.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder